Hoogwaardig ruw carbon wordt gebruikt om dit custom framemateriaal met een hoge stijfheid-gewichtsverhouding te produceren in Giants eigen carbonfabriek. De voorste driehoek van deze framesets wordt geassembleerd en gegoten als één doorlopend stuk in een productieproces genaamd Modified Monocoque Construction.

XTC Advanced 29
ALL OUT XC
Highlights
Met zijn grote 29 inch wielen en lichtgewicht Advanced-grade composite frame, vreet deze soepele hardtail elk XC-terrein op. De frameset is afgestemd op een 100 mm voorvork en is handgebouwd met een specifiek composite layup-schema dat afhankelijk is van de framemaat om een optimale stijfheid-gewichtsverhouding te creëren met precies de juiste hoeveelheid verticale doorbuiging. Het resultaat is een fiets die steile beklimmingen opvliegt en jou extra vertrouwen en controle geeft op snelle, flowy singletracks. Hij heeft bredere Boost-naven voor een hogere wielstijfheid en meer bandenvrijheid om bredere banden te kunnen monteren, plus een hele serie uitrustingskenmerken waarmee je zijn prestaties helemaal op het terrein kunt afstemmen.

Advanced-grade Composite Frame
Geoptimaliseerde buisvormen
Een volledig nieuw ontworpen XtC Advanced 29 frame waarbij elke buisvorm is geoptimaliseerd om gewicht te reduceren, stijfheid te behouden en de rijkwaliteiten op XC-terrein te verbeteren.
OverDrive
Ontworpen om precieze stuurprestaties te leveren. De extra grote balhoofdlagers (1 1/2 "onderste en 1 1/8" bovenste lager) in combinatie met de taps toelopende (tapered) stuurbuis creëren optimale stuurstijfheid.
Interne kabelgeleiding
Interne kabelgeleiding met minder, maar grotere poorten en gereedschapsloze trapasgeleider, zorgt voor eenvoudige kabelinstallatie en minimaliseert framegewicht.
MegaDrive
Een rechthoekige extra oversized onderbuis en oversized bovenbuis zorgen samen voor superieure frontale, laterale en torsionele besturingsprecisie. De nauwkeurig ontworpen, rechthoekig gevormde onderbuis levert ongekende stuur- en trapstijfheid.
PowerCore
Het oversized vormgegeven gebied bij de bottom bracket en liggende achtervork heeft een volledig geïntegreerd 92-milimeter breed trapas ontwerp. De symmetrische, liggende achtervork verhoogt de stijfheid aan de zijde van de aandrijving en de stabiliteit aan de zijde waar de schijfrem zich bevindt.
Boost Technologie
Bredere naaf spacing (110 mm voor / 148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle, meer ruimte om bredere banden te kunnen monteren en een verbeterde kettinglijn.
Foto's
Selecting any of the image buttons will open a larger image gallery with image descriptions
Technologieën
Advanced Composite Technology
MegaDrive
OverDrive
Powercore





































